הנשיא הרצוג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן

חדשות קול חי No Comments on הנשיא הרצוג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן

בפעם השישית מתחילת המלחמה: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, המבקר בישראל. בלינקן: "מאמין שיש עתיד חיובי מאוד, עוצמתי ואפשרי, המשלב באמת את ישראל באזור ונותן מענה לצרכי הביטחון העמוקים שלה"

צילום: חיים צח/לע״מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, המבקר בישראל. זוהי הפגישה השישית של השניים מאז פרוץ המלחמה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "ברוך הבא, אדוני מזכיר המדינה. זה נפלא לארח אותך כאן איתנו. אתה מגיע לכאן שוב, בעת הקשה הזו, וזו רק עוד דוגמה לידידות הגדולה של ארצות הברית ולמנהיגותה באזור ובעולם. עבורי זו הזדמנות להביע בשם עם ישראל תודה והערכה מעומק הלב לנשיא ג'ו ביידן, על ידידותו הגדולה וחיבתו הכנה לעם ישראל ולמדינת ישראל. ראינו את זה פעם אחר פעם, הן בביקורים שלו, והן בביקורים שלך כאן. הנשיא ביידן הוא ידיד אמת ותיק של מדינת ישראל, הוא דואג לביטחונה וצועד בדרכם של ענקים כגון הנשיא הארי טרומן, אשר הבין שהקשר בין ישראל לארה"ב משרת את שני העמים ומשרת את האינטרסים הלאומיים של ארצות הברית. על כך שמח להביע שוב את תודתנו.

ביקורך מגיע ברגע קריטי בתקופה קשה זו. אנו כמהים ומתפללים לשחרורם המיידי של החטופים שלנו. אנחנו רוצים לראות אותם חוזרים בהקדם האפשרי. המצב חמור, וברור שחמאס מפר את כל הכללים הקיימים של התנהגות אנושית מהבחינה הזו.

למרות שאיננו שומעים או מקבלים מידע כלשהו על החטופים שלנו, אנו נותנים מענה לסיוע הומניטרי כחלק מאמונתנו ומחויבותנו לכללי המשפט ההומניטרי הבינלאומי. ישראל מחויבת למשפט ההומניטרי הבינלאומי. אנחנו לא נלחמים נגד אזרחי עזה. אנחנו נלחמים נגד חמאס. הבהרנו את זה בבית הדין הבינלאומי בהאג, הבהרנו את זה בכל הפורומים הרלוונטיים שדנו בשאלה הזו, ואנחנו כמובן מגנים ודוחים כל קריאה לפגיעה או פגיעה באוכלוסייה אזרחית כלשהי בכל מקום, ובכלל זה כמובן, בקונפליקט הזה.

לסיום, אני מקווה שאכן יש ניצוץ של תקווה להזדמנות קידום נורמליזציה בין ישראל לממלכה הסעודית. אני חושב שזו הזדמנות היסטורית, ואני מקווה, באמת ובתמים, שהיא תיבחן ברצינות ושהאפשרות הזו תקודם בעתיד הקרוב״.

בסוף דבריו פנה הנשיא אל אזרחי ישראל בעברית ואמר: ״חשוב לי לומר לאזרחי ישראל, אני שומע הרבה קולות, דאגות וכאבים – עלינו לגלות רגישות והבנה עמוקה למה שעובר על משפחות החטופים, זה סיוט מתמשך, זה גיהנום עליי אדמות. עלינו לחשוב כל אחד ואחת, מה היה קורה, ואיפה היא הייתה נמצאת למול הסיטואציה ההומנית, ההומניטרית הבסיסית, המתחייבת שקרוב משפחה או האהוב נמצא במצב שכזה, זה דבר נורא. אני אומר למשפחות החטופים, אנחנו מחוייבים כולנו כעם וכאומה לטובתם והחזרתם המהירה של החטופים הביתה״.

מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן: ״תודה רבה, אדוני הנשיא. כמו תמיד, אני שמח להיות כאן, איתך, כדי ליהנות מהתובנות שלך בדיוק כפי שהאנשים כאן נהנים מהמנהיגות שלך, ואני מעריך זאת מאוד, תמיד. גם עבורנו, החטופים נמצאים בראש ובראשונה, בנפשנו ובליבנו. כידוע, יש כעת תגובה של חמאס להצעה שהונחה על השולחן להמשך הדרך. אנחנו בוחנים את זה באינטנסיביות, וכידוע גם ממשלת ישראל. יש עוד הרבה עבודה שצריך לעשות, אבל אנחנו מאוד ממוקדים בעשייה הזו, בתקווה שנוכל לשוב ולפעול מחדש לשחרור החטופים, שחרור אשר נקטע לפני חודשים רבים.

בנוסף, אני מעריך את הדגש שלך על החשיבות שבהגנה על אזרחים ובהענקת סיוע הומניטרי לאלו הנזקקים לכך. יש כל כך הרבה גברים, נשים וילדים חפים מפשע שסובלים כתוצאה מהמתקפות שביצע חמאס, וכעת נקלעים לאש הצולבת שלו. על כולנו מוטלת החובה לעשות הכל כדי לתת את הסיוע הדרוש למי שכל כך זקוק לו. והצעדים שננקטים, צעדים נוספים שצריך לנקוט, הם אחד מהמוקדים של הפגישות שלי כאן.

לבסוף, אני מגיע ממספר מדינות באזור ואני מצפה לשתף אותך במה ששמעתי, כולל בסעודיה, כמו גם במקומות אחרים, במצרים ובקטאר, ואני מאמין שיש עתיד חיובי מאוד, עוצמתי ואפשרי, המשלב באמת את ישראל באזור ונותן מענה לצרכי הביטחון העמוקים שלה על מנת שתוכל לחיות בשלום ובביטחון אמיתי, וגם עונה על שאיפות העם הפלסטיני. וניתן לראות את המשוואה הזו בצורה ברורה מאוד. וזה רק התחזק מהביקורים שלי עם החברים והשותפים שלנו באזור. ואני מצפה לחלוק את זה איתך״.



0 תגובות